onsdag den 9. juli 2014

Sommerfuglekjole til mig!

Da jeg så dette stof på nettet, var jeg totalt hooked. Jeg måtte bare eje det, men men, der er jo lidt langt til Videbæk. Heldigvis var der en sød kvinde, der meget gerne ville hjælpe mig, så hun købte de 2 m, jeg bestilte og sendte det afsted til mig. Hun kan ikke takkes nok :)

Da det kom hjem havde jeg bare den der, jeg må i gang med det samme, men tiden var ikke til det. Så den måtte vente lidt + jeg var lidt i tvivl om, hvordan ærmer og bærestykke skulle være.

Men efter at have set denne kjole på nettet med tilhørende vejledning, tænkte jeg at de ærmer måtte det blive.
Jeg har dog ikke syet dem helt som beskrevet i vejledningen, da jeg ikke havde noget kantebånd der matchede kjolens farve. Så det er på den lidt dumme og lidt grimme måde, men det er da heldigvis kun mig, der lægger mærke til det.

Kjolen blev færdig lige i rette tid til min mormor og morfars guldbryllup, så lige som landkort kjolen kom denne også i brug til samme begivenhed. Denne havde jeg på til selve festen, hvor jeg havde den anden på til morgenkaffen. Så for første gang i mange år, ja så havde jeg kjole på to dage i træk.

Har flere gange efter haft lyst til at skulle have denne kjole på, den er bare ikke særlig praktisk, når man pakker kasser eller som i disse dage, har en noget feberramt basse. Så den hænger bare på sin bøjle og hænger, desværre.

Fakta:
Mønster: Onion 2035 + ærmevejledning
Størrelse: L
Stof: Jersey
Til: Mig!
Andet: syet med anden farve jersey ved overskæringen under brystet.

6 kommentarer:

  1. Den er altså rigtig sød og sidder godt på dig!

    Rigtig god sommer!

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot på dig,

    SvarSlet
  3. Den er så flot! Jeg kan godt forstå, du faldt for stoffet :)

    SvarSlet
  4. Sikke en flot kjole
    God sommer
    Mvh
    Din tidligere kollega Gertrud

    SvarSlet
  5. Er vild med stoffet, måske man skulle finde en pusher:)

    SvarSlet
  6. Hvor er den altså smuk! :D Og jeg er tosset med det stof! NU får jeg lyst til at tage hjem til mine forældre på ferie, for de bor kun et stenkast fra Videbæk og jeg vil shoppe! :D Den klæder dig så godt og tak for linket til ærmet - det er så fint at det må prøves af...

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails