onsdag den 18. juni 2014

Æbledrømmekage hvis der da er noget der hedder det :)

Skulle bage kage til min skønne mødregruppe. Anede ikke hvad det skulle være, men vidste at de hovedingredienser jeg havde var æblebåde og kokos.

Så jeg rodede lidt rundt inde på http://www.dk-kogebogen.dk/

Det smarte er at man kan søge på f.eks. kager i form, og så en ingrediens.

Ved denne søgning kom disse to kager frem: Drømmekagen fra Brovst01 og bedstemors bradepandekage med æbler

Vupti, de blev nuppet begge to, og så ellers mixet godt og grundigt.

Det kommer der en ret tung kage ud af, men syntes den smagte super. Æblerne gjorde den dejlig frisk og drømmekagetoppen gav lige den der meget ekstra sødhed, som sådan en topping godt kan give.

Så den er helt sikkert godkendt til en anden gang herhjemme.

Dog måtte jeg give kagen 20-25 minutter mere i ovnen, trods det var varmluftovn, da den blev ved at være lettere flydende. Toppingen fik også en god gang 15 min ca. ekstra, og var egentlig stadig ikke helt tilfreds.

Men når bare slutresultatet bliver godt, så går det nok :)

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails