torsdag den 8. maj 2014

Boganmeldelse: Babyalarm af Vibeke Dorph

Fakta:
Babyalarm af Vibeke Dorph
Udgivelsesdato: 5. maj 2014
ForlagPeople's Press
Originalsprog: Dansk
Også anmeldt på krimifan.dk

Om bogen:
Katrine lever et liv helt på sine egne præmisser, uden mand og børn. Men da hun møder Thomas fejer han benene væk under hende. Hun bliver hurtigt og meget uplanlagt gravid. De køber sammen en stor og fin lejlighed, hvor de som lille ny familie kan opbygge deres fælles fremtid. Men ikke alt bliver som de drømte og troede.

Katrine begynder at føle sig forfulgt og bliver mere og mere urolig og bange for sine omgivelser. Efter fødslen går det helt galt. Hun kan på ingen måde forstå, hvad der sker med hende, og bliver mere og mere bange for sig selv.

Thomas forstår ikke hvad der sker og kan ikke finde ud af at hjælpe Katrine. Da Thomas vil skilles ender Katrine på den lukkede afdeling, og barnet bliver taget fra hende. Hvordan er hun kommet så langt ud og hvorfor?

Min Oplevelse:
Jeg læste bogen færdig i søndags og har lige siden haft den kørende et eller andet sted i mit hovedet. Den krøb simpelthen ind under huden på mig, og var ikke til at slippe.

Da jeg lige havde læst den færdig var mine følelser et stort rod. Jeg var helt oppe og køre, sur og virkelig rystet. Endte med at gå en tur for at få følelserne på plads igen, for for pokker det er jo "bare" en bog.

Jeg har efterfølgende haft svært ved at beskrive og forsøge at få skrevet ned, hvad det egentlig var der rørte mig så dybt. Derfor har jeg forsøgt at få den lidt på afstand inden jeg ville skrive min anbefaling af den. For en anbefalings skal den helt klart have.

Men ærligt kan stadig ikke sætte fingeren hundrede procent på, hvad det er der gjorde handlingen så levende for mig. Tror simpelthen bare det er bogen i dens helhed - handlingen og sproget, det hele passede bare sammen.

Den er virkelig god og husk at sæt god tid af hvis du går i gang, og vær klar på lige at skulle ud af bogen igen, når du er færdig.

Virkelig god bog!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails