onsdag den 22. januar 2014

Tempelblomst - dejlig lun poncho


Lige så snart jeg så denne fine poncho, vidste jeg, jeg bare måtte strikke den. Desværre havde boghandlen ikke bogen hjemme, så måtte lige vente lidt dage på at den kom hjem.

Da jeg så først gik i gang, kørte det bare derud af. 20 dage tog det, og det med juletamtam imellem. Startede d. 15. dec og var færdig 4. jan. Det synes jeg egentlig er meget godt klaret :)

Den er super skøn og lun, og overvejer allerede at strikke flere.

Fakta:
Til: Mig!
Størrelse: L-XL - med forlængelse i længden og formindskelse af ærme. Forklaring under andet.
Opskrift: Tempelblomst af Annette Danielsen
Garn: Bomuld/uld Chunky fra Garnudsalg
Forbrug: 472 g
Pinde: 4 og 5 mm
AndetForlænget 1 blomst: omg. 99 - 15 r, 2 vr, 3 vr sm, 2 vr = 20 m igen, fortsat omg rundt. Derefter tilbage til omg. 80 og strik der fra.
Ærmeindtagning: ærmer taget ind til 42 m efter aflukning, da jeg syntes de blev for flagrende til mig.

11 kommentarer:

  1. Hvor er den flot, man går ikke fejl af Anette Danielsen, hvilken bog er den fra?

    SvarSlet
    Svar
    1. Østen for solen - super god bog, skal helt sikkert strikke mere fra den :)

      Slet
  2. Hvor er den bare flot og tak for Info om forlængelse, tænker også jeg vil gøre det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig glad for at jeg forlængede min, så kan absolut kun anbefales.
      har set flere der har forlænget den med en bred ribkant forneden, så det kan gøres på andre måder. Ville bare rigtig gerne holde forlængelsen tro mod mønsteret, derfor mit forsøg på forlængelse med mønsteret.
      Rigtig god fornøjelse med din :)

      Slet
  3. Den er super flot til dig, en klar vinder. ;-)

    SvarSlet
  4. tak allesammen, er også bare så glad for den, den er så skøn og lun.. lige til at putte i :)
    KH Micha

    SvarSlet
  5. Hej, din tempelblomst er bare så fin. Til lykke med den. Jeg har et spørgsmål til opskriften. Er det meningen, at der skal være forskel på ryg og forstykke i bredden. Jeg kan tælle mig frem til '6 store blade på forsiden' og 9 på ryggen. Passer det??? På forhånd tak...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov din besked var røget i spam, fordi du skriver som anonym :)

      Ja der skal være forskel, det er så der er mere bevægelsesfrihed, når du bruger armene. Rigtig god fornøjelse!

      Slet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails