mandag den 4. november 2013

Madplan uge 44

I sidste uge var en af de første uger, hvor min mand ikke er meget hjemme. Hvor meget har jeg ikke præcist været klar over, så derfor er madplanen lavet lidt undervejs.

Men havde da lavet fra mandag - fredag allerede om tirsdagen, så det var ikke fordi jeg var meget bagud.

Jeg endte dog med at bytte rundt på et par ting alt efter hvornår min mand var hjemme til aftensmad.

Mandag havde jeg dog ikke valgt det allermest kulinariske, da vi var kommet meget sent hjem søndag aften, så det med at skulle ud og handle en masse til mandag aften, det var overskuddet ikke lige til. Så hellere en meget let dag, og risengrød og havregrød er Milas altid med på, så den er et sikkert hit. Man skal jo huske at kende sine begrænsninger.

UGE 44
Mandag: Risengrød (eller havregrød, kom an på hvor meget tid jeg havde)
Tirsdag: Rester - kødsovs fra den lille fryser, 2 bøtter med spagetti og ost 
Onsdag: Gullash og kartoffelmos - bankekød (fryseren), gulerødder (købes) og pølser (fryseren)
Torsdag: Nuggets, pomfritter og bønner (skulle have været tarteletter, dette blev rykket til fredag)
Fredag: Tarteletter med høns i asparges og ærter (Intet præcist planlagt, kom an på om min mand var hjemme, det var han derfor blev tarteletterne rykket til denne dag)
Lørdag: Intet planlagt - endte med frikadeller, råkost og rugbrød (rugbrøden skulle have været kartofler, længere forklaring) 
Søndag: Lasagne med grøntsager - majs og rød peber (oksekød i fryser, knorr lasagne på tilbud fra d. 3/11 i Netto til 15 kr. købes) + råkost og rosiner

Gullashen var det mest udfordrende i denne uge, og også den jeg gik mest op i. Forklaring på hvordan vi lavede den kommer senere.

Tarteletterne er ofte hovedret herhjemme, da vi simpelthen elsker tarteletter. Milas får dog tarteletterne uden fyld med fyldet ved siden af, og ender stort set altid kun med at spise selve tarteletten. Men han elsker det, så nogle gange skal han have lov. Vi får det ikke så tit.

Lavede klatkager onsdag af det sidste risengrød, så der var lidt overraskelse til Milas' madpakke om torsdagen og fredagen. Det bragte lykke!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails