fredag den 29. november 2013

Lækker kartoffelsuppe med lidt ændringer

I sidste uge fik vi en meget lækker kartoffeltomatsuppe. Jeg havde fundet denne opskrift, og så lavet lidt om på den. Da jeg ikke havde præcis, de ingredienser hjemme, som der stod i opskriften. Samtidig ville jeg gerne have brugt nogle tomater, jeg tidligere havde hakket og puttet i fryseren, i stedet for tomatpurréen.


Min opskrift blev derfor således (nok til 4 voksne):

Kartoffeltomatsuppe:
5 stk. store kartofler - bage
3 stk. porre
1 stk. løg
2-3 dl hakkede tomater
1,5 l hønsebouillon
2 tsk. paprika
Lidt olie
tørret chili
salt

1. Skræl kartofler og skær i mindre tern. Rens porre og skær ud i skiver. Pil og hak løget.
2. Opvarm olien, svits løgene .
3. Tilsæt paprika, tørret chili - rør godt i et minuts tid.
4. Tilsæt de hakkede tomater. Lad det koge lidt.
5. Tilsæt hønsebouillon, kartoffel og porre og lad det koge mindst 20 minutter, til kartoflerne er møre.
6. Blend suppen og smag til med salt. (brugte en del)

Husk at varme flûtene i ovnen. Der kan med fordel tilføjes lidt bacon til at strø på toppen.

Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails