onsdag den 16. oktober 2013

Medister med æbler, kartofler og løg i ovnen

Når nu vi har alle de skønne skønne æbler, blev der også tid til at lave en for mig favorit med æbler.
Den er fra æblekogebogen af Nina Sigmund.


Det er simpelthen æbler, løg, timian og olie i et fad. Jeg valgte denne gang at lægge kartofler i samme fad, så det hele fik samme krydderi og stegetid. Fik desværre givet det hele lidt for meget olie, det er meget lidt der skal bruges, så det skal jeg lige have husket til næste gang.

I den oprindelige opskrift, er æblerne hoveddelen, men da vi jo har børn herhjemme og det med den varme frugt, der ikke altid hitter hos børn, vælger jeg at lave kartofler eller andet til retten, så Milas også kan få aftensmad.

Medisteren var en rest fra aftenen før, så den fik lige en hurtig tur i microovnen, og så var den klar.

Jeg synes at æblerne giver retten en dejlig frisk smag, så kan kun anbefales.

3 kommentarer:

  1. Skal altså også snart lave noget æblegodt :)

    SvarSlet
  2. Uhm det lyder lækkert - måske det skal prøves i weekenden, der står nemlig medister på madplanen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan du roligt gøre, men husk endelig ikke at putte for meget olie i som jeg kom til :)

      Slet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails