fredag den 30. august 2013

Boganmeldelse: Gregor i underlandet af Suzanne Collins

Fakta:
Gregor i underlandet af Suzanne Collins
Udgivelsesdato: 13. juni 2013
Forlag: Gyldendal
Originalsprog: Engelsk - Gregor the Overlander
Nr. 1 af den nye serie fra Suzanne Collins

Om bogen: 
Gregor og hans lillesøster Lizzie på 7 år og Boots på 2 år bor alene med deres mor og bedstemor, efter at deres far pludselig forsvandt.
En dag er Gregor og Boots nede i vaskekælderen, hvor de uheldigvis falder igennem en åbning og lander i underlandet. Her er kravl store og de er meget små. Gregor gør alt for at han og hans søster bare kommer hjem igen, men da han finder ud af at det er her hans far er forsvundet hen, må han finde ham først. Og er det nu også så nemt at komme hjem, som det var at komme derned?


Min oplevelse:
Jeg var og er som mange andre totalt bidt af The Hunger Games, så da Suzanne Collins kom med en ny bog, var jeg straks klar til at den skulle øverst på læselisten.

Den kom ind af døren og jeg gik i gang. Jeg var lidt overrasket over den, da jeg egentlig ikke havde hørt så meget om den andet end hvem forfatteren var. Men kunne hurtigt konstatere at målgruppen var en lidt anden og noget yngre end den til The Hunger Games.

Samtidig bed den sig dog alligevel fast, da Suzanne har en meget gribende måde at opbygge universer på. Så jeg er bestemt ikke skuffet, selv om jeg må sige at jeg nok ikke lige normalt er den rette målgruppe, er vist lige gammel nok, og det er ellers sjældent jeg siger det om en ungdomsbog.

Men er du klar på nye universer, begreber og oplevelser, hvor små kravl bliver store, så skynd dig i gang. Universet bider sig fast. Så er ret sikker på jeg nok kommer til at læse resten af serien simpelthen pga. den rigtig gode opbygning og beskrivelse af universet Gregor og hans lillesøster lander i.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails