tirsdag den 19. marts 2013

And mod fordomme! Har du mødt en lille and?

Har du hørt om dette koncept?

Det havde jeg ikke, da jeg en dag i februar blev ret overrasket over at finde en lille plastikbadeand nr. 189 på betalingsanlægget ved den runde parkeringsplads i centrum af Svendborg. Den lille and kom med hjem, mens jeg tænkte det må jeg lige hitte ud af, hvad var for noget, for det var da egentlig ret hyggeligt lige at finde sådan en glad gul and på sådan en grå dag :)

Den stod faktisk herhjemme i ret mange dage, da jeg glemte den et par gange, hvor jeg bl.a. var i Odense og ville have haft den med.

Men da vi så tog på ferie i uge 10, så måtte den da med til Falster, umiddelbart kunne jeg ikke se på kortet på deres facebook side at en der havde været en lille and forbi der, så det var jo perfekt.


Så en dag vi var på børnebiblioteket, fik den lov at komme med og blev så bagefter sat pænt udenfor, hvor jeg senere har kunnet læse mig frem til at den er kommet videre.


And uden for biblioteket i Nykøbing Falster, den står nede i venstre hjørne.

Vil du gerne læse mere og se hvor disse 200 ænder har været rundt i landet, så kig mere på facebook, på And mod fordomme.

 Jeg synes det er en fed måde at sprede et budskab!

Om konceptet, klippet fra siden på facebook:
200 badeænder er blevet spredt i rundt i Århus, Odense, København og Svendborg, med et budskab omkring fordomme.

Drop fordommene og bliv mere åben over for andre mennesker!

Hvis du møder en and, så tag den med videre til en ny by og vær med til at sprede budskabet!

Tag et billede af dig, sammen anden, læg det ind på denne side og vis os, hvilken and du har fundet og hvor i landet, du har flyttet den hen!

(Alle ænder er udrustet med et nummer i rumpen og et budskab om halsen.)

Ingen kan droppe fordommene helt, men vi kan sammen være med til at udvide normerne, gøre plads til forskellighed og mangfoldighed!

2 kommentarer:

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails