mandag den 29. oktober 2012

Der kom gang i gryderne.

Da jeg sjældent er hjemme til at lave aftensmad skulle denne lørdag stå på hyggemad til mine mænner. Så mig ud i køkkenet og sætte gang i gryderne:

Jeg har nemlig været så heldig at få disse lækre æbler fra min mors venindes have, desværre var en del af dem allerede gået til, da jeg ikke hat haft tid til at kigge på dem inden weekenden.


Da jeg ikke lige vidste hvad de præcis skulle bruges til valgte jeg at bruge ventetiden, hvor jeg alligevel skulle holde øje med + røre, til opstart af risengrød, til at skrælle og ordne æbler. Så der blev kogt et par gryder æbler til en god portion æblemos til fryseren det er altid rart lige at have.

 Da gryderne blev taget af, så lækkerierne sådan her ud:

Da vi havde spist det risengrød vi kunne, hoppede jeg ud i køkkenet igen. Resterne af risengrøden blev tryllet om til en ordentlig stak klatkager, og det var da bare mums for Milas. Det var virkelig hans livretter, jeg fik disket op med den dag. 

Desværre nåede jeg at brænde min ene finger godt og grundigt, så måtte få R til at hjælpe med at stege de sidste par klatkager færdige.

Søndag morgen blev en stak klatkager pakket og sendt med Milas og R ind til farmor, da søndag stod på alenetid. De sidste blev pakket til fryseren, så er der mulighed for at tage op til en lille hyggestund, nu hvor vi går den travle tid i møde. 

R skulle et smut på fotomesse i KBH og senere tager begge mænner til Falster, da uge 44 står på fotoshoots for R. 

Glæder mig allerede til at se dem i weekenden igen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails