tirsdag den 10. juli 2012

Hvid bolero

Den hvide bolero der blev gjort færdig på UFO dagen:

Desværre er ulden stadig ret hård trods vask. Håber en del vaske kan gøre det. Den flagrer også en del under armene, så håber jeg får den brugt.

Fakta:
Garn: Blackhill højlandsuld fra garnudsalg
Mængde: 446 g
Opskrift: Country rose
Hæklenål: 4

Den var egentlig ret nem at hækle, men blev ved at være nervøs for om jeg havde garn nok. Havde købt en masse cones på ca. 500g hos garnudsalg. Der var så ikke helt 500 g på, så det var kun lige så der var nok.
Havde 19 g garn tilbage. 
Overvejer næste gang at købe 5 nøgler med 100 g i hver, så er jeg da sikker på hvor meget garn der er.

Umiddelbart super lækkert garn, er bare ærgerligt, det stadig er hårdt efter vask. Så har du nogle gode råd, så sig endelig til. Havde fået forståelsen af at det skulle blive blødere efter vask, så er lidt skuffet.

3 kommentarer:

  1. Hvor er den bare fin! Altså gad godt jeg lige kunne hækle sådan en sammen til mig selv, men er totalt åndsbolle-agtig med de der hæklenåle og strikkepinde, så det må jeg lade jer andre om :D

    SvarSlet
  2. Hvor er den flot!
    Med hensyn til hårdheden, så synes jeg nogle gange, der skal mere end en enkelt vask til at få al spindeolien ud. Måske hjælper det også at lade den ligge i blød med uldvask (måske endda lidt mere i vandet end du ellers ville bruge), inden du vasker den 'rigtigt'.

    SvarSlet
  3. Den er fin!

    Jeg plejer at vaske Blackhill højlandsuld to gange med uldvaskemiddel (i vaskemaskine på uldprogram) og så tørre arbejdet liggende. Derefter er det markant blødere end før vask.

    V.h. KirstenLN

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails