søndag den 13. maj 2012

Boganmeldelse: Twilight serien - daggry af Stephanie Meyer


Twilight serien - daggry af Stephanie Meyer

Fakta: 
Udgivelsesdato: 3. september 2010
Forlag: Carlsen
Originalsprog: Engelsk - Breaking Dawn

Ok jeg har været længe om det, men endelig fik jeg læst den sidste Twilight bog. 

Jeg synes helt klart det er den bedste af de 4 bøger Stephanie Meyer har skrevet om Bella og Edward. Den største grund til at de aldrig rigtig har fanget mig, er at jeg synes meget af bøgerne kun har omhandlet følelser. Jeg manglede simpelthen noget action. Selv om der stadig er en masse snak om følelser i 4’eren er det på et helt andet plan end de foregående. Jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det, men den kunne i hvert fald det de andre 3 ikke kunne, den fangede mig, og bogen var læst på meget kort tid.

Samtidig har jeg al respekt for Stephanies måde at opbygge dette univers med samspillet mellem vampyrer og mennesker, der lever i harmoni klods op af hinanden. Ulvene som beskyttere for deres indianerstammer virker på en eller anden måde overhovedet ikke forkert, netop fordi indianer altid har levet i et med naturen på en helt anden måde end andre befolkningsgrupper.

Så trods hele serien ikke har været et hit hos mig, kan jeg sagtens forstå, hvorfor den har fanget så mange unge verden over, og tror bestemt ikke den vil blive lagt på hylden i nær fremtid. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails