fredag den 2. marts 2012

Valnøddebrød fra Meyers Bageri

to stk. valnøddebrød lavet ud fra opskriften i bogen: Meyers Bageri.

Jeg startede med at pleje min surdej, som skulle stå i 10 dage. Herefter måtte denne opskrift afprøves som den første. Side 97 i bogen.

Den blev som sædvanlig alt for hård og svær at ælte. Skal virkelig passe på med melet, der skal slet ikke så meget mel i som der står i opskriften. Endte med at tilføje mere end 2 dl vand for overhovedet at kunne ælte dejen.

Men det smager nu meget godt, men alligevel - det er en ommer.

Samtidig har jeg ikke noget sigtemel, så forsøgte at lave det selv af halvt rugmel og halvt hvedemel, men må vist ud og investere i det. Synes bare efterhånden vi har alt alt for mange forskellige slags mel, det er jo helt vildt så meget forskelligt der skal bruges i de forskellige brød.

2 kommentarer:

  1. Uh det ser lækkert ud! Hjemmebag er bare bedst

    SvarSlet
  2. Jeg tager hatten af for at du har givet dig i kast med en surdej. Jeg synes det lyder så svært. Har efterhånden læst meget om den bog af Claus Meyer- måske den er værd at investere i for en bagenørd som mig. Knus

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails