tirsdag den 27. marts 2012

Hygge med B og cakepops :)

I lørdags pakkede jeg bilen og Milas og kørte hjem til min søster for at have en rigtig hyggedag. Det store projekt for dagen var cakepops, da jeg ikke har prøvet at lave sådan nogle før. Læs evt. B's indlæg om dem, med gode billedillustrationer.


Det var ikke super nemt, især ikke da Milas meget gerne ville have opmærksomhed midt i overtrækningen af dem, så mine fik kun en gang, mens B's fik to omgange. Det kan man godt se forskellen på, men det går nok.

De blev lavet ud af romkugledej, som B lige vidste, hvordan skulle laves. Derefter dyppede vi pindene i Wiltons Candy Melts og puttede så dejen på. Da Candy Melten var størknet, blev de overtrukket og så var det ellers med at vente på at det størknede.


Imens smuttede vi lige en tur på legepladsen, så der også var lidt sjov for Milas, da han var vågnet af sin middagslur i mellemtiden.

Efter aftensmaden - super god tærte - skulle de pyntes, det tog lidt tid og Milas nåede at blive meget træt og morsyg. Men det lykkedes nogenlunde, er ganske godt tilfreds med resultatet, når nu det er første gang jeg har lavet dem, men de kunne godt være lavet mere præcist, hvis jeg havde haft tiden til det.

Lige et billede af de cakepops, jeg lavede, det er både påskeæg, terninger og bamser:

1 kommentar:

  1. Tak for en hyggelig dag!
    De der cakepops blev vi da helt vildt gode til at lave :D

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails