fredag den 24. februar 2012

Super gode knækbrød

Lige som mange andre har jeg afprøvet disse skønne knækbrød fra Amos bagebog nr. 3 - opskriften kan findes på min søsters blog.

De smager bare super og Milas elsker dem. Hvis ikke vi gemmer dem væk, spiser han dem alle sammen. Det gjorde han næsten hjemme hos min søster ups.

Det er et par uger siden jeg bagte dem, og der er ikke mange tilbage, han havde allerede tømt halvdelen dagen efter de var bagt.

Det eneste jeg ikke helt kan hitte ud af er, hvordan man får bagepapiret til at ligge stille mens man ruller dem ud :)

Brugte også fiffet med at rulle dejen ud mellem to stykker bagepapir og det er bare en super måde at gøre det på. Hvis altså det nederste bagepapir gad lille stille :)

Må snart lave en ny portion og håber så jeg kan rulle det ud uden at få kæresten til at holde fast i papiret - jeps det så sjovt ud :)

Har du ikke prøvet dem, kan det klart anbefales, de smager bare mums!

3 kommentarer:

  1. Hjemmebagt knækbrød er bare super. Hvordan opbevarer du dem? Jeg havde mine i en lufttæt plastbox, men de blev bløde.
    Ang at holde fast på bagepapiret, har jeg tænkt mig at sætte abesnot i hjørnerne næste gang, det burde virke.
    Jeg er enig i at det er supersmart at rulle ud mellem to stykker bagepapir. Jeg har tænkt mig at prøve det med mørdej og tærtedej også...

    SvarSlet
  2. Jeg har også bagt knækbrød flere gange. Mand og søn elsker det bare!

    Jeg breder en fugtig karklud (ren) ud på bordet og lægger bagepapiret ovenpå. Har også prøvet at gøre bagepladen fugtig og lagt bagepapiret derpå. Begge dele gør at papiret ikke kører så meget rundt. Det virker i hvert fald for mig - især det med bagepladen!
    Ruller selvfølgelig også dejen ud mellem to stykker bagepapir..

    SvarSlet
  3. Hmm må da prøve det med vandet på bagepladen eller karlkuden, havde forsøgt med vand på bordet, men det fungerede slet ikke :)

    Tak for rådene og dejligt at der er andre der er helt vild med dette skønne knækbrød :)
    KH Micha

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails