onsdag den 8. februar 2012

E-boganmeldelse: Wendys vidunderlige verden af Marianne Verge

Wendys vidunderlige verden af Marianne Verge
Fakta:
Udgivelsesdato: 31. januar 2011
Forlag: Gyldendal
Originalsprog: Dansk


Wendy er oprindeligt opvokset i Jylland, som Anne-Mette Jensen, men bor nu i København, hvor hun for nylig er blevet single efter at havde boet sammen med filminstruktøren Peter Panduro i 7 år. Wendy havde drømt om barn med Peter i stedet er han nu sammen med Anna, som han har mødt via Jørgen Leth.

Selv om Peter nu er sammen med Anna, kommer han til tider lige forbi Wendy, for det er så nemt lige at hilse på. Anna er gravid med det barn Wendy havde håbet hun og Peter skulle havde haft. Peter har svært ved forpligtelsen, og Wendy lever stadig i sin barnlige tro på succes, mand og barn. De får begge ikke det de gerne vil have. Peter - sjov uden forpligtelser, Wendy - den barnlige drøm om prinsen på den hvide hest. 

Wendy og Peter – barndommens historie om Wendy og Peter Pan. Den voksne lille pige og den barnlige dreng, der nægter at blive voksen. Det sprang mig i øjnene med det samme, jeg begyndte at læse.

Wendy finder Anders og derved går noget af hendes barnlige drøm i opfyldelse – mand og barn. Det hele er bare ikke så rosenrødt, som hun havde håbet på, og på en måde er der jo stadig Peter. Som nu er flygtet fra livet som mand og familiefar og ingen ved hvor han er.

Bogen emmer af skuffelser, bristede drømme og at virkeligheden ikke altid lever på til forventningerne. Den er skrevet i et let læseligt sprog, hvor der ikke er så meget der skjules. Dog kan det også til tider virke meget naivt, men virker samtidig for mig som det forfatteren ønsker, da Wendy dybest set er naiv i hendes forhold til virkeligheden.

Vi får som læsere serveret Wendy skuffelse og naivitet på et sølvfad, og det hele kan til tider virke tragikomisk, og ikke særlig realistisk - og dog.

Dette var den første e-bog, jeg har læst. Det er let og bekvemt at have bogen lige ved hånden på denne måde, når man er på farten, og det er som sådan jeg har brugt den.

Derfor har den også taget længere tid for mig at læse end en bog normalt gør, ikke pga. selve handlingen, men netop for at afprøve selve ideen med at en e-bog er let at have med overalt.

Jeg vil dog stadig helst sidde med en rigtig bog i hånden, så derfor er det det, jeg har foretrukket når jeg var hjemme. Men jeg kan sagtens forestille mig at jeg kunne få lyst til at prøve at læse en e-bog en anden gang, da det er lettere at have med sig, når man er på farten.

Dette er en e-bog, jeg har fået muligheden for at læse via Gyldendals facebook side. Derfor kan denne anmeldelse også læses her. 

1 kommentar:

  1. Går det godt på Langeland?
    Kig forbi min giveaway på min blog www.bykirsti.blogspot.com

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails