torsdag den 9. februar 2012

Betræk til madras


Så fik jeg med hjælp fra min mor, langt om længe syet betræk til den madras vi har købt til Milas.
Det er en madras fra IKEA, som de havde til 40 kr. for et halvt års tid siden, og det har hele tiden været meningen at den skulle have et betræk. Da den skal bruges som ekstra/tumle madras.
Den er ca. 160 cm lang, så det er ikke en meget stor madras, men heller ikke en lille en til hans seng.

Jeg havde ingen ide om hvordan det skulle gøres, men vi endte med at sy, lige som vi ville sy et dynebetræk, hvor der var målt ud til siderne, så vi bagefter kunne sy hjørnerne for oven, så det dannede kanter som madrassen. Nede for neden har vi syet rundt lige som med et pudebetræk, så betrækket kan komme af og blive vasket, men alligevel sidder ret godt fast. Det eneste er at den side, der ikke er bukket om, godt kan blafre lidt, men det er så den side, vi vender ned af. Så det regner jeg ikke med bliver noget problem.

Milas har selv været med da vi skulle betrække madrassen, og har hjulpet med at putte nåle i. Det er åbenbart en sjov leg. Men bare rolig nålene er uden for hans rækkevidde, når vi ikke er til stede.

Men må sige den er blevet, som jeg havde håbet. Det er kun skønt, og Milas er glad for det er CARS der er på.

1 kommentar:

  1. Jeg kan godt forstå han blev glad for sin madras. Det er jo til en rigtig stor dreng. Hilsen Annette

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails