fredag den 27. januar 2012

Gode gamle bøger

Min morfar havde fundet disse fine gamle Morten Korch bøger på lossepladsen i genbrugscontaineren. Han mente at når de var læst, kunne de da komme samme sted hen igen. Men der måtte jeg sige pænt, nej det må du ikke :) Elsker gamle danske film og skønne bøger, så dem måtte jeg altså eje, og var så heldig at få dem i julegave.

Bøgerne er i sin tid udgivet på Hus og hjems forlag i København

En Husmand i 1926
Sejrgaarden i 1926
En Æreskrans i 1925
Flintesönnerne i 1926

Bogen flintesønnerne er der jo lavet en film om, men har lidt på fornemmelsen at de andre også kan være lavet som film, dog med andre titler, men da jeg ikke har læst dem endnu, har jeg ikke kunnet finde ud af hvilke.
Hvornår de bliver læst ved jeg dog ikke, men lige nu ligger de i hvert fald på vores hylde herhjemme og skaber lidt spænding hver gang jeg ser på dem.

Glæder mig til at få tid til at fordybe mig i dem, han var (i hvert fald til filmene) en fantastisk fortæller.

1 kommentar:

  1. Hej! har du nogensinde haft lejlighed til at læse disse? Jeg har været på udkig efter disse bøger for evigt, her i Amerika er de umulige at finde! Ved du hvor jeg kan finde dem? de er meget specielle bøger til mig. lad mig vide, hvis du får mulighed! mange tak!

    Wesleycohnproductions@gmail.com

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails