fredag den 28. oktober 2011

Boganmeldelse: Se på mig af Kirsten Hammann

Se på mig af Kirsten Hammann

Julies forlovede Casper forlader pludselig Julie for at rejse til Indien og finde sig selv. Julie står tilbage med alle deres ting, sin kærlighed til Casper og en meget dyr lejlighed. Derfor lejer Julie halvdelen af lejligheden ud til Sune, som er forfatter og gerne vil bruge al sin tid på at skrive den næste store bestseller.

Sune mangler inspiration og begynder derfor at overvåge Julie, samtidig falder Julie på sit arbejde og knuser sit knæ, hvilket gør at Julie og Sunes almindelige udlejer/lejer forhold ændrer sig markant.

Jeg var i tvivl om jeg ville læse denne bog færdig, da jeg trods bagsiden beskrivelse ikke havde troet at dens beskrivelser ville være udfordrende. Selve emnet sex fylder utroligt meget i bogen og bliver beskrevet ned til mindste detalje. Jeg tror ca. halvdelen af bogen kun omhandler dette. Jeg har intet imod at bøger indeholder sex, men kald mig bare snerpet, jeg synes simpelthen det blev for meget.

Selve ideen med de to fremmede, der bor i samme lejlighed, og spændingen i hvad dette kan medføre, er rigtig god og var også den, der i første omgang, fik mig til at ville læse bogen. Teksten er skrevet i et let sprog og derfor også let at gå til.

Interessere du dig for emnerne bedrag, selvbedrag, overvågning og sex så er dette lige bogen. Er du som jeg ikke interesseret i den store udbasunering af forskellige sexstillinger osv., når du læser en almindelig skønlitterær bog. Så find en anden bog. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails