torsdag den 15. september 2011

Vanish forbehandlerspray

Mellem al flyttehalløjet afprøver jeg i øjeblikket Vanish, da jeg er en buzzador. Se mere om dette i mit tidligere indlæg, hvor jeg fortalte, jeg var blevet udvalgt.
Da Milas meget meget tit er møgbeskidt – han er jo et barn med nysgerrigheden og appetitten i behold. Ja så er det bare perfekt.
Indtil videre er det derfor mest pletter, der er blevet eksperimenteret med sammen med Vanish.

Milas blev den ene dag hentet i vuggestuen med blå pletter på tøjet. Pædagogerne vidste ikke hvad det var, da de ikke havde malet den dag, så det er stadig et mysterium, men så måtte Vanish forbehandlerspray afprøves.
Det kunne godt tage det, men det med at sprøjte det på og så lade det ligge i 1-5 minutter, den holder ikke helt 100 %. I hvert fald ikke med dette forsøg og heller ikke med tidligere. Der skal altså lige gnides lidt på tøjet, så pletten bliver rigtig smurt ind inden tøjet kommer i vaskemaskinen.  Men så kommer pletterne for det meste også af. Det er desværre ikke alle pletter dette har virket med, men er ofte også dem jeg ikke aner hvad er, eller først opdager lang tid efter, så de er tørret godt ind og nogle gange vasket uden at blive gjort noget ved.
Men selv om jeg ikke vidste hvad det blå var, så kom det af, dejligt.
Jeg har forsøgt at tage lidt billeder af resultaterne, så i kan se virkningen:


Jeg har uddelt ca. halvdelen af de prøver jeg har haft fået til dette formål. Samtidig har jeg fået en snak med dem der har modtaget dem, hvor de har fortalt om deres tidligere oplevelser med Vanish.
Bl.a. har jeg fået det gode råd at lade forbehandlersprayen tørre ind i pletten, dette står der ikke på Vanishs produkt, der står max 1-5 min.  Så Vanish anbefaler ikke at lade det tørre ind inden vask. Men jeg har efterfølgende afprøvet dette, og det virker altså med nogle pletter, især hvis pletten er nået at tørre helt ind og man ikke aner hvad det er. Når det er tørret ind har jeg ved nogle lejligheder lagt det i blød lidt, så det når at blive rigtig godt vådt inden det bliver vasket, på denne måde har det været tørret godt ind, men er stadig vådt, når det kommet i maskinen.

Så for os virker Vanish forbehandlerspray, men jeg bruger alligevel lidt tid på at forbehandle ved at gnide på pletten og gøre stoffet meget vådt, så det med bare at sprøjte det på og så virker det, den holder ikke helt 100 %. Samtidig er det også sjældent vi har tøj, hvor vi kan forbehandle og vaske pletten mens den stadig er fugtig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails