onsdag den 24. august 2011

Hjemmelavet tittekant - jeg kunne!

Så måtte jeg forsøge mig, havde købt det fedeste uglestof og havde en ide med grå babyfløjl, uglestof og blå tittekant, men ja den der tittekant, den kunne jeg ikke lige finde i den rette farve, så måtte lave en selv.

Ta da: 1 stk. lyseblå tittekant i næsten samme farve som uglerne, dog er tittekanten blevet lidt bred, så havde rigeligt at sy den fast med, men synes nu alligevel den blev ret god.
Inden i er der kraftigt bomuldgarn lagt dobbelt, og så har jeg ellers klippet ca. 4 cm af siden på det blå stof og syet den ind i midten.

Stoffet fandt jeg i IKEA, havde ellers ledt mange steder og kunne ikke finde noget så var ved at opgive, men den rette farve lå bare lige der og sagde køb mig, da vi var i IKEA i ferien :) Så det var bare perfekt. Skulle bare lige have mod nok og tid til at prøve.

Slutresultatet er blevet disse skønne 22'ere (igen :) ) til Milas i str. 92:

Det passede lige med en tittekant syet af ca. 140 cm længde på stoffet.

Glæder mig til han kan passe nogle af alle de fede bukser jeg får syet :)
Han ender med at være drengen med buen på numse haha :)

5 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Er buen på numsen med i mønsteret - eller har du selv tegnet den?
    Kh Pernille

    SvarSlet
  2. Super fine!
    Det er du da ved at være super god til!

    SvarSlet
  3. Bare rolig, i vores børnhave er drengene vist også børnene med buen på numsen. -og børnene i familien og omgangskredsen ligeså:-)
    Elsker bare det mønster. Har fundet et mønster til de små hos minikrea, der minder om 22'erne, så lillesøster også kan få buer på numsen.

    SvarSlet
  4. Ihh hvor er de bukser bare fine!!! håber jeg kan blive lige så god til at sy, så kan det være jeg også kan komme i gang med baby/børnetøjsprduktionen ;) I hvert fald super inspiration søde :D

    SvarSlet
  5. Pernille >> der er en bue med på mønsteret, men har gjort den blødere, da den ellers er meget spids i det og det synes jeg ikke er så fedt igen, den originale bue kan du se på dinobukserne.

    Bianca >> haha syr også mest bukser jo :) Glæder mig til han kan passe dem :)

    Auvills univers >> ja det er bare et super skønt mønster og man kan lave de fedeste variationer :) Hvad er det for et mønster du bruger fra minikrea? har ballonbuksemønsteret, men der er buen ikke lige så stor.

    Agnethe >> mon ikke du kan det :) Jeg havde ikke svært ved det, da jeg først havde hittet ud af symaskinen :) God fornøjelse!

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails