torsdag den 21. juli 2011

Tarteletter mums!

Nogle gange får jeg bare den vildeste lyst til tarteletter og da det er så dejligt nemt, jamen så må man jo bare i gang :) + at Super Best lige havde luxus tarteletbunde på tilbud :)

Jeg må dog indrømme, jeg bestemt ikke bryder mig om det færdigkøbte fyld med gulerødder og ærter, det hjemmelavede med høns i asparges er så nemt at lave og smager så meget bedre.

Måske ikke den bedste ret alene som aftensmad, men det fungerer fint hjemme hos os.








Tarteletter med høns i asparges:
1 stk. hel kylling eller kyllingefileter
kyllinge bouillon
marizena mel
hvide asparges
salt og peber

tarteletbunde - dem har jeg ikke lige haft lysten til at forsøge at lave :)

Kyllingen puttes i en gryde med rigeligt vand - en hel kylling skal vandet dække den, til fileter må der gerne være en del mere vand + 1 stk. bouillon terning (høns).
Kyllingen koges 1 times tid. Kyllingen tages op og pilles/ skæres i stykker, og vandet/fonden jævnes med marizenamel og vand, så kommes kødstykkerne tilbage i gryden sammen med asparges skåret i små stykker.
Fyldet smages til med salt og peber - og der skal meget salt i - synes jeg :)
Bundene varmes.

Så er det klar til servering! mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails