onsdag den 26. januar 2011

Lidt stof!

Er gået totalt shopamok i stof, her er meget af det jeg har købt + lidt andet godt :)

Først lidt handel fra QXL, kunne ikke stå for Thomas Tog, det er solgt som patchwork stof, så der er ikke så meget af hver slags, men skal nok hitte på noget at bruge det til :)







Ellers er det lidt genbrugsstof, tror jeg har haft vist noget af det før, men her kommer det lige igen, synes det er så skønt :)
Nu har jeg også fået fingre i en stofsaks, så nu kan jeg få klippet uden om de pletter der er på det blomstrede. Da jeg ikke er helt sikker på hvad jeg skal bruge det til, kommer der måske lidt herind til at bytte med, hvis der er nogle der skulle være interesserede :)
Rasmus Klump og Peter Plys er sengetøj, som jeg bare ikke kunne gå uden om :)




Var også i Panduro, da jeg havde fået et af deres kort med, at hvis man købte for 300 kr. så fik man minus 50 kr. Så der skulle lige provianteres til systart :)
Der blev købt 2 meter bomuldslærred, mønsterpapir, vliesefix (tror jeg det hedder), en stofsaks (som var venstrehånds, så måtte bytte den), sømometer og stofkridt. Samtidig fik jeg fingre i 2 stk. af de nye kataloger, skulle have et med til Troldemoar, men bliver ved at glemme at give hende det, det er ret pinligt :)




Lidt genbrugsfund fra sidste uge. Et orange lagen, til hvis nu vi skal bruge det til applikationer :) Et rødt tørklæde med prikker og striber og et babydynebetræk i blå og hvid tern. Tænkte lige det var godt at have til lidt patchwork og applikation :)












Endnu en omgang QXL køb, 2 meter marine jersey meget elastisk, 2 meter turkis jersey ikke så elastisk, 3 cm hvid elastik 5 meter, og fint sybånd med biler.
Den sorte elastik har jeg fået af min mor, den er på ca. 8 cm, hun sælger af den lige her. Så hvis du skal bruge noget bredt elastik så kig forbi :)








Brunt bomuld med forskellige prints fra stof og stil, købt af min mor til mig. Det er noget af det nye, der kommer/er kommet her til feb. Det var i hvert fald kommet i Odense, og er et hint jeg havde fået på et forum jeg er på :) Det koster kun 39,95 meteren.






Vores sycenter skal flytte, synes egentlig de er for dyre, men de har minus 50%, dog fik jeg slet ikke købt andet end af deres rester, som de havde til 50 kr. meteren, så skal derop og kigge igen efter d. 1.
Her blev det til mørk turkis Isoli - meget tyk.
baige med pink cirkler - babyfløjl
grønstribet stræk bomuld.

Synes det var nogle fine ting.

Babyfløjlen kan også fås til drenge, men den kostede 200 kr. meteren fordi den ikke var en rest, og selv med minus 50 % var det mere end min pengepung lige kunne klare.

Jeg var lige på genbrugsshopping igen i dag, vi var på tur i Nyk. hvor vi bl.a. besøgte retten og stats forvaltningen med min skole. I spisepausen var der lige tid til lidt genbrugsguld :)

Broduex (hvordan staver man til den farve?) stræk jersey - et ret stort stykke
godnat pudebetræk til babysæt med bamser
2 stykker filt et stort og et lille, i orange og blåt.
Fik det hele for kun 25 kr. det var godt nok et fund :)



Og så lige til de sidste fund i dag, i en anden genbrug. 2 stk. pudebetræk et i retro blåt og et i hvidt.
En kittel i fast bomuld med de fedeste motiver - synes jeg :) Den var lidt dyr, men helt sikkert pengene værd.
Var lidt øv over at dynebetrækket til det lyseblå pudebetræk var væk, men fik da lidt :)








Så alt i alt nogle gode fund, men må vist snart stoppe med al det stof, har ikke syet andet end det ene par bukser, så skal vist havde syet lidt først :) Men tror ikke jeg kan lade helt vær', skal jo også lige forbi Sycenteret, når jeg har nogle penge haha :)

Har klippet mønster til et par bukser og glæder mig til d. 6, hvor vi skal kreahygge, og hvor jeg nok låner Troldemoars ene symaskine :) Skal også havde tegnet mønster til et andet par og så har jeg lovet Troldemoar, vi skal lave nogle bluser, så må vi se om jeg kan hitte ud af det :)

Hvis du er kommet igennem min billedspam, så er du for sej :) Men syntes altså bare lige i skulle se :)
Hav en god onsdag aften!!

3 kommentarer:

  1. bordeaux tror jeg :) hold da helt lagkage hvor er du gået shopamok, du må være på stoffer :)og det er vildt mange fine, specielt pæren på det brune bomuld vil være go til en lille app? glæder mig til den 6!

    SvarSlet
  2. Der har da atter været gang i dig. Tror da lige at du har fået stoffer på hjernen min pige :-)
    Hmm lidt øv at jeg ikke lige skal over til dig den næste tid, ville gerne op og kigge lidt i den stofbiks.
    God sylyst og hils troldemoar.

    SvarSlet
  3. Hold da op et indkøb :) Det er da helt vildt.
    Der er til en del gode timer. Rigtig god sylyst.

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails