mandag den 17. januar 2011

Er klar til at gå bukseamok :)

Efter mit første bukseforsøg har jeg fået meget kriller i fingrene for at komme i gang med nogle flere.

Har bl.a. set nogle skønne bukser lavet ud fra mønsteret Onion 20022, så det må prøves, her er størrelsen dog først fra 92. Så der går lidt før lillemanden kan passe dem, men vil måske forsøge at lave mønstret mindre, men kommer lige an på hvor "god" jeg bliver :)
Det andet mønster er MiniKreas ballonbukser, dem skulle han gerne kunne passe allerede, så dem må jeg i gang med.

Eneste minus er bare at jeg jo ikke har nogen symaskine, så skal låne mig lidt frem. Men har heller ikke tid de næste uger, så er vist meget godt, jeg ikke har det, for så ville jeg da ikke fået nået noget af det jeg skal :)

Der blev derfor råhandlet, da jeg havde mulighed for at komme i stof2000 i fredags. Der ligger ikke lige en i vores nærhed, så måtte bare forbi, da muligheden bød sig.
Havde fået anbefalet at købe babyfløjl til at starte med, men endte jo med at sy de første i Isoli. Men nu har jeg købt noget babyfløjl, så jeg kan sy lidt i det. Skal lige havde fundet ud af, hvad det forskellige stof kan bruges til. Så satte dem vist lidt på en prøve med at vise rundt osv. da jeg var der. Men nu føler jeg mig lidt mere hjemme i den butik end før. Kan da finde nogenlunde rundt. Desværre var udvalget ikke så stort, men fik da bruge 350 kr. alligevel :)

Her er mit køb:
De tre nederste stykker er babyfløjl - 75 cm
2 stk. denimstof - 60 cm (med lidt stræk) og 75 cm
Blåt bomulds stretch med ugler (tror jeg det hed) - 60 cm
Turkis og mørkeblå rib - 25 cm
1 lille stykke rest filt
10 m bendel (skal bl.a. sys i lillemanden sutter med navn, da de forsvinder i VS)

Synes selv det var et meget godt startkøb :) Ville gerne købe meget mere, men man skal jo starte et sted :)

Glæder mig meget til at komme i gang :)

3 kommentarer:

  1. Fint startkøb og godt du beder om hjælp i Stof 2000 - personalet er der jo for det samme :)

    SvarSlet
  2. Du skal ikke lægge sømrum til de bukser i str. 92, ved at kun at klippe lige efter mønstret så gør du dem et nummer mindre. og hvis du syr med ca. 1½ cm sømrum så er de lige ved at være der. God fornøjelse, du spørger bare når vi ses hvis du skal have det bedre forklaret.
    Det ender med at jeg bliver arbejdsløs :-) med alle de bukser du der skal have gang i, men glæder mig til at se hvad du får lavet.
    Du skal bare lige huske at alle dele skal klippes samme vej i fløjlet, da der ellers bliver farveforskel men det skal jeg nok vise dig når vi ses.
    God klippe og sy fornøjelse.

    SvarSlet
  3. jubi!!! jeg glæder mig til vi skal gå i krig med at sy!!!
    det er godt nok nogle sjove ugler foresten...de ligner pingviner...

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails