fredag den 29. oktober 2010

Bagte kartofler med laks og fetaost!

I går aftes stod aftensmaden på bagte kartofler med laks og fetaost. Opskriften kommer fra bladet Spis bedre november 2010 side 43.

Vi brugte røget laks, da man kunne bruge enten det eller gravet laks. Denne gang blev der ikke udeladt noget fra opskriften. Brugte dog kun 100 g og ikke 400 g.

Vores vurdering: Jeg havde egentlig høje forventninger til denne ret, desværre blev de ikke indfriet.
Det smagte sådan set ok, men jeg sad alligevel med den der følelse: det her det er bare ikke wow mad. Det kunne spises og tror også det sådan set var det.
Det røgede fra laksen og rødløgene gik alt for meget igennem, så den fik en meget skarp smag. Jeg spiste fetaost til, som anbefalet i opskriften, men det gjorde kæresten ikke. Det var ellers det eneste, der dæmpede den skarpe smag. Så det er ikke en ret der bliver lavet igen.
Men selve kartoflerne og tomaterne, var gode nok, det er ligesom bare ikke nok. Er første gang jeg har lavet noget fra det blad, jeg ikke rigtig brød mig om.
Lillemanden fik kartoffel og laks fra retten, som han spiste med stor appetit.
Hvis man er til en skarp lidt røget smag, så er den helt sikkert et hit.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails