onsdag den 22. september 2010

Chokolade småkager

Så nogle rigtig lækre chokolade småkager inde hos Smittenkitchen.com - lige link til selve småkagerne.
Dem tænkte jeg lige, jeg måtte afprøve, jeg får gæster i dag, da jeg har fødselsdag :)

Resultatet kom til at se således ud:

Desværre er jeg ikke så god til de engelske mål mht. det med målene er i kopper.
Men mine kopper er vist ikke helt samme størrelse som hendes :) 
Jeg har på billedet vist, hvilken størrelse kop jeg brugte, ved ikke om det har noget at sige at dejen blev så fast. Ved du det?? 
Samtidig ser de bestemt heller ikke ud som hos Smittenkitchen, men nøj de smager godt :)

Har forsøgt at oversætte den, den er i hvert fald oversat som jeg har forstået, samt skrevet, hvordan jeg har gjort :)
Chokolade Sukker Cookies
1 1/4 del kop mel
½ kop usødet hollandsk kakao (jeg brugte det ganske almindelig bagekakaopulver.)
1 tsk. Natron
1/4 tsk. bagepulver
1½ kop sukker
½ kop + 2 spk. usaltet smør, der har stuetemperatur (aner ikke hvad 1 1/4 stick betyder - Ved ikke om det var her det gik galt, for synes de flød meget ud, tror jeg brugte ca. 150g bagemargarine)
1 stort æg (mit var kun mellemstort)
- sæt to bageplader i midten af ovnen og sæt ovnen til ca. 190-200 grader
- I en foodprocessor, eller med en elektrisk mixer, blandes grundigt mel, kakao, natron, bagepulver, salt og sukker. Under lav hastighed tilsættes smør og ægget. Fortsæt til det har samlet sig i en fin dej. (min elpisker begyndte at ryge og havde svært ved at røre dejen rundt, så et eller andet har jeg gjort galt)
- Tag med en teske og placer dej med lidt mellemrum, da det flyder ud, brug et par fingre til at flade dejen ud. Bag i 9 minutter, husk at bytte om på pladerne så de får lige meget. Lad dem afkøle på en rist. (jeg havde kun en bageplade inde af gangen, da jeg syntes det var nemmere at styre. Samtidig brugte jeg en teske og hænderne, da min dej blev meget fast. De flød meget ud så måtte skære nogle af dem ud

Opskriften på originalsproget - lånt fra Smittenkitchen.com
Chocolate Sugar Cookies
Adapted from Retro Desserts
1 1/4 cups all-purpose flour
1/2 cup unsweetened Dutch process cocoa
1 teaspoon baking soda
1/4 teaspoon baking powder
1/4 teaspoon salt
1 1/2 cups sugar
1/2 cup plus 2 tablespoons (1 1/4 sticks) room- temperature, unsalted butter
1 large egg
  1. Set two racks in the middle of the oven. Preheat to 375°F.
  2. In a food processor, or bowl of an electric mixer, thoroughly mix the flour, cocoa, baking soda and powder, salt, and sugar. While pulsing, or on low speed, add the butter, and then the egg. Continue processing or mixing until dough comes together in a mass.
  3. Take rounded teaspoons of batter [For oversized ones, I used a 1/8 cup scoop] and place on a parchment paper-lined baking sheet approximately 2 inches apart. With moistened hands, slightly flatten the dough. Bake for 9 minutes, rotating once for even baking. Set baking sheets on a rack to cool.

5 kommentarer:

  1. Uhm, hvor ser de lækre ud :)
    Prøv dette link som jeg har fundet på nettet. Her kan du omregne fra Britisk måleenhed til europæisk. Det er da smart!!! ;)
    http://www.convert-me.com/en/convert/cooking
    Kh Tina

    SvarSlet
  2. MUMS og HAPS!! Det er farligt at holde øje med din blog, man får lyst til alverdens lækkerier!

    Tillykke med fødselsdagen :o) Håber du får en dejlig dag, vejret er i hvert fald perfekt i Nordsjælland, selvom det måske er anderledes hos dig!?

    SvarSlet
  3. Hej søs!
    Prøv den der måleomregner... Det skulle virke...
    Og så da også lige et STORT TILLYKKE herinde også!
    Knus

    SvarSlet
  4. Tillykke og hurra med fødselsdagen i dag.
    De ser da alt for lækre ud, så skidt med de måske ikke blev som originalopskriften.
    Det der usødede cacao i de små brune papkasser i Netto og andre steder, hed da jeg var barn hollands cacao, men det er sikkert det du kalder bagecacao.

    Rigtig god aften :0)

    SvarSlet
  5. Tina >> tusind tak, var lige den jeg manglede, så kan det være de bliver bedre næste gang :)

    Helene >> haha ja er vist gået lidt i mad og kage hjørnet :) Det var super vejr hernede også :) Tak for fødselsdagshilsnen :)

    B >> Tusind tak og i lige måde :)

    Septemberliv >> Tak :) ja det er lige præcis det jeg kalder bagecacao, så er det det rigtige jeg har brugt :) Det var da altid noget haha :)

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails