onsdag den 25. august 2010

Mexicansk suppe med tortilla-chips!

Mexicansk suppe med tortilla-chips!!

Da vi skulle have gæster her til aften, ville min kæreste meget gerne have jeg lavede denne rigtig gode ret som jeg har fundet i bogen:
Fedt af! / opskrifter ... Anne Skovgaard-Petersen ... [et
al.] ; fotos: Tine Duch. - 1. udgave (Specialudgave), 1.
oplag. - •Kbh. : Gyldendal : for Arnold Busck, 2006. -
332 sider : ill. i farver. - DK 64.1.
På omslaget: En bog fuld af lette og lækre opskrifter
samt praktisk kalorietabel.
ISBN-13: 978-87-00-79229-6 hf. : pris ikke oplyst.
ISBN 87-00-79229-2.

Bogen er specieltrykt til en række boghandlere, desværre kan man ikke få bogen mere, men må lige sige den er bare mums.
Men synes ikke i skal snydes for den, så skriver den her, håber jeg man godt må, når det kun er en enkelt, der bliver vist + bogen ikke kan fås mere :) Er helt sikkert en bog jeg varmt kan anbefale :)

4 personer
1 spsk. olivenolie
2 store løg, finthakket
4 fed hvidlæg, finthakket
2 spsk jalapeno fra glas
1 spsk stødt chili
1 dåse flåede, hakkede tomater
4 dl hønsebouillon
1 tsk spidskommen (bruger jeg dog ikke)
½ tsk salt
200 g kyllingebryst, uden skind og ben, skåret i terninger (jeg putter ofte lidt mere i)
2 dl majskerner (jeg bruger bare en hel dåse fra netto)
2 spsk hakket frisk koriander (bruger jeg kun, hvis jeg har det hjemme i forvejen)
2 spsk limesaft (samme som ovenstående)

Tilbehør: Tortillachips

Opvarm olien i en gryde og steg løg og hvidløg 2 min. Tilsæt jalapeno og chilipulver og steg 5 min. Tilsæt de hakkede tomater med væde, bouillon, spidskommen og salt. Bring det i kog og skru ned. Lad det simre 5 min. Tilsæt kyllingeterninger og majskerner og lad det simre, indtil kødet er kogt, ca. 3 min. Rør limesaften i lige før servering. Drys med koriander og giv tortillachips til. 

Vi har dog tilføjet guacamole og creme fraiche, da den er lidt stærk + at vi synes det passer godt til. Dog ryger den del at det er en "slanke" opskrift, men det smager rigtig godt sammen :)

Retten fik meget ros af vores gæster og er en vi meget gerne laver :)

2 kommentarer:

  1. Åh det ser ud og lyder lækkert. Det tror jeg da jeg vil prøve mig frem med til aftensmad i morgen. Tak:-)

    SvarSlet
  2. Det smager altså også bare mums :) God fornøjelse :)

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails