tirsdag den 25. maj 2010

En lille gave til mormor og morfar :)

Har slet ikke fået vist en lille gave, jeg lavede til Milas' mormor og morfar :)

Min stedfar har flere gange spurgt efter mine tykke grydelapper - havde faktisk været i gang med et par de sidste mange år, blev bare ved at glemme dem.

Men nu hvor de var blevet mormor og morfar til min lille Milas, var det lige sagen at lave nogle helt specielt til dem.

Jeg har selv været henne og måle ud og få bogstaverne til at passe ind i mønstret, det var faktisk nemmere end jeg lige troede :)Når folk spørger hvordan jeg får dem så tykke, plejer jeg at sige at jeg hækler dem dobbelt. Med dobbelt mener jeg at jeg hækler kun i den ene løkke i den række jeg er i gang med, og så ned i den nedenunder, jeg har udeladt i foregående række - se billedet :)

På denne måde får jeg den tykke effekt uden at skulle bruge dobbeltsnor imens jeg hækler + at jeg synes det giver en fed effekt i de færdige grydelapper.

Jeg synes egentlig også det er fedt de er blevet så lange, så er de endnu tykkere når man lægger dem dobbelt. (ja jeg er en person, der altid er bange for at brænde fingrene) De er ca. samme højde som jeg normalt laver et par grydelapper i.Lige det par jeg havde været i gang med længe - sjovt nok var de i samme farver, hvilket jeg slet ikke har tænkt over, men nu fik min stedfar dem samtidig, når nu jeg havde lavet dem :)

1 kommentar:

  1. Vi er helt vilde med dine grydelapper og de er skam taget i brug og da også blevet beundret af vores venner som er vildt misundelige over de lækre "lapper" vi har, så modtager gerne fler af slagsen med tiden. Knus

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails