lørdag den 8. maj 2010

Djævlehuer :)

Da min veninde har en veninde, der fødte for tidligt, spurgte hun mig, om jeg ikke kunne strikke nogle huer til den lille dreng, da han ikke kunne passe de normale størrelser, og hun vidste, jeg kunne strikke.

Jeg havde godt nok aldrig prøvet at strikke huer før, men selvfølgelig ville jeg da prøve.

Jeg fandt en opskrift på djævlehuer i glatstrikning, og startede med at lave en i den almindelige normal størrelse, så jeg lige kunne finde ud af, hvordan sådan en lige skulle strikkes.

Bagefter var det super nemt lige at lave maskeantallet mindre og lave nogle i det jeg kalder nr. 10 og i nr. 12 (et spørgsmål om masker, men ved ikke hvordan jeg ellers skal hitte forskel på størrelserne)

Det blev så disse 4 huer, 3 i almindelig bomuldsgarn i størrelserne 10,12 og så den almindelige 3 måneder. Da det stadig var ret koldt lavede jeg også en i lidt tykkere garn i den lille nr. 10.

Så nu kommer den lille dreng ikke til at fryse på hovedet, og jeg lærte at strikke huer :)

Synes også at djævlehuer bare er så skønne til de små :)

1 kommentar:

  1. Sejt at du sådan kan lave om på størrelserne!
    De er bare rigtig fine... og nemlig rigtig søde til de små!

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails