mandag den 26. april 2010

Blå hættetrøje til min søn :)


Har også strikket denne blå hættetrøje i ca. str. 1 år til Milas. (okt/nov 09)

Strikket efter masker i 1½ år og cm i 1 år og på pinde 5 og 5½ i stedet for 4 og 4½.

Jeg strikker meget stramt, så må altid ændre pinde størrelse, men når jeg har lavet strikkeprøve 2-3 gange så plejer jeg at give op og bare strikke, så passer den vel på et eller andet tidspunkt. Det er jo heldigvis det gode, når man strikker til børn, det går jo ikke lige, når det er til en selv :)

Der er kommet blå lynlås i, på 25 cm, trøjen er dog 28 cm. så den sidder lidt nede, men er sikker på det nok skal gå. Synes i hvert fald den er blevet fin, og var dejligt med det rillemønster, for jeg havde nemmere styr på hvor langt jeg var.

Det er Milas' far der har valgt den blå farve. Han hjælper gerne og kommer med gode råd, selv om han ikke har meget forstand på det. Dejligt med opbakning :)
Han vil også meget gerne være med til at bestemme, hvad jeg skal lave til Milas, når jeg går i gang med noget nyt, og må meget gerne være noget hvor han ligner ham i stil hihi...

1 kommentar:

  1. Hej Micha,
    ja det er skønt at stikke til børnene når de er små, det går forholdsvis hurtigt, og de har ikke nogen mening om de kan li det eller ej. Det går ikke mere hos min den yngste som er en dreng på 5 år, han synes bestemt ikke det er sejt at gå med sin mors strik. Min datter på snart 11 sætter stadig pris på det jeg laver til hende, men jeg synes også at vi prøver at få det hjemmelavede kombineret med noget mere råt, så hun ikke føler sig helt "fodformet"
    Hilsen Stine:)

    SvarSlet

Skriv gerne en hilsen, er dejligt at vide nogle lige kigger ind :)

Related Posts with Thumbnails